May 4, 2012

GOLONKA

ilustrácia: Albín Brunovský

Legendárny hráč bratislavského Slovana s č. 9 i veľká osobnosť aj v drese čs. reprezentácie. Skvelý technik, nesmierny bojovník, excelentný strelec, magnet tribún, milovaný vlastnými a preklínaný súpermi. Ale vždy uznávaný.
 
Jóži Golonka bol fenomenálny slovenský hokejista. On je naveky rozprávková superstar a nie tá spievajúca hydina. Nikto mi to nevyhovorí. A nevadilo mi, že bol Ušatej, ako ja. Bol ale Žiletka, sakramentsky ostrá!
Ako chalan som ho žral už od mojich šiestich rokov. S tatom. Ešte som si aj ruku zlomil, v tom istom rohu slovanistického klziska, ako on. Nebolela.
A keď Rusom na olympiáde vypustil rybník... to bola revolúcia! Chudák Ragulin plakal od zúrivosti. Fízli pri Tvarožkovi si s nami nevedeli dať rady, pche!
Na tú jeho deviatku nezabudnem, pokiaľ budem vedieť, čo je to hokej! A furt snívam o tom, aby sa na Slovensku hokej hrával tak po golonkovsky.
Ako ho s ním hrali Profesor, Macík či Venco. Aj oni boli fasa!